top of page

ריקוד בטן ישראלי

מאז שאני זוכרת את עצמי, אני אספנית של ידע.

עוד כילדה קטנה הייתי גומעת את כרכי ״אנציקלופדיה תרבות״ כדרך לדעת עוד ועוד. גם תחום העיסוק השני שני שעיקרו תחקיר, כתיבה ויצירת סרטים, עוסק רובו ככולו בידע - איסופו, עיבודו והצגתו לקהל.

כשהתחלתי לרקוד ריקודי בן, מטבע הדברים פניתי לחפש מידע, לאסוף חומרים, לחקור. באותם ימים שלהי האלף הקודם, המידע היה מועט, ולא היו כמעט בנמצא פרסומים או מחקרים רשמיים.

בעמל רב אספתי עוד ועוד פיסות מידע, קלטות וידאו ודיוידי, ורכשתי כמעט כל ספר שיצא בנושא.

האינטרנט ובעיקר יוטיוב יצרו את המהפכה, שהפכה את ריקודי הבטן, ובעיקר את המידע על הרקדניות הקלאסיות לדבר הנגיש לכל אחד.

כיום מידע רב זמין ברשת, אבל חלקו הגדול לא ממש אמין, וצריך לדעת לעשות את ההבחנה - שוב מלאכה של איסוף ועיבוד החומר. לי כתחקירנית בדם גורם הדבר עונג רב, ואני אשמח לחלוק את ממצאי איתכם.

אז אמנם לדומיין שלי קוראים IsraeliBellyDance כלומר ריקוד בטן ישראלי, אבל בבלוג הזה ובפוסטים הבאים אנסה לתת במה לנושאים שונים מתחום המחול המזרחי והאתני בארץ ובעולם - מאמרים, סיפורים, היסטוריה, רקדניות מפורסמות ועוד.

מקווה שתהנו ואשמח אם תגיבו ותשתפו הלאה.

********************************

הוידאו שלמטה צולם בביקור בירדן. נסענו מזרחה לביקור בארמון מתקופת בית אומיה, וחכים הצטרף כדי להדריך אותנו, הוא התלהב מהיותנו ישראלים ולכן הזמין אותנו להתארח באוהל שלו.

אחרי שכיבד אותנו במשקה הוא שם מוזיקה והחל לרקוד ואז הזמין אותי להצטרף אליו. הוא רוקד להפליא רק באמצע הריקוד קלטתי שהמקצב הוא חליג׳י וזה הסגנון.

הודיאו צולם אחרי שכבר רקדנו יחד כברת דרך.

אז הנה אני וחכים הבדואי משתעשעים יחד בריקוד בסגנון חלי׳גי.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page